Màscara i anàlisi del moviment

El treball amb màscara permet a l’intèrpret adquirir presència escènica i eines per a comunicar allò que vol expressar mitjançant la descoberta de l’estructura corporal i de l’espai. La intuïció, la sensibilitat i l’emoció prenen forma.

La màscara proporciona un estat de receptivitat i escolta absoluta i desenvolupa la relació del cos amb l’espai la qual cosa dona a l’intèrpret un marc de joc que li permet ampliar, alliberar, descobrir i construir el seu potencial expressiu.

Contingut

Màscara és una assignatura pràctica basada en la pedagogia de Jacques Lecoq durant la qual es treballarà la màscara neutra, la màscara larvària i la màscara expressiva. El contingut es completarà amb el treball del cos poètic per tal de desenvolupar nous codis i textures expressives i amb exercicis d’anàlisi del moviment per tal de dotar a l’intèrpret amb eines per a que pugui estructurar el seu treball dins l’espai teatral.

Les activitats són eminentment pràctiques. Es desenvolupen en grups, en parelles i de forma individual.

El temari es dividirà en sis grans blocs:

1. El silenci abans de la paraula.
  2. Màscara neutra: l’estat de calma, equilibri i disponibilitat.
  3. El cos poètic: mimetització i identificació, descoberta de textures, dinàmiques i estats emocionals.
  4. Màscara larvària: construcció corporal, l’escolta, la relació i la reacció
  5. Màscara expressiva: màscara i contra màscara, construcció de personatge.
  6. Anàlisi de moviment: acció i reacció, equilibri i desequilibri, ritme i contra ritme
A qui s'adreça

Adreçat a intèrprets amb una formació professional de base. Per accedir al curs, caldrà presentar currículum vitae.

Horaris

Tots els dimecres de 16 a 18 hores.

Inici del curs: dimecres, 2 d’octubre del 2024.

Final del curs: dimecres, 18 de juny del 2025.

[0] => Array
            [professor] => 881